lördag 12 januari 2013

Varmt täcke...


Jag har länge tänkt köpa mig ett nytt täcke, men det har inte blivit av och helt enkelt prioriterats bort. Blev dock påmind när vi var på Asia Spa under nyårhelgen och täcket var så där varmt och fluffigt i hotellsängen och även nya lakan står på att köpa-listan...


På IKEA finns ett varmt syntettäcke (kan inte ha dun pga av min allergi) för 499 kr, men tyckte inte det kändes så där jättegott när jag klämde och kände på det när jag var inne i det blågula varuhuset förra veckan så det lutar åt att det så småningom blir ett täcke ifrån Hemtex där det finns två varma, Frida för 999 kr och Selma för 799 kr...


Någon som har erfarenhet av IKEA eller Hemtex täcken eller har tips på andra butiker som har bra täcken och kuddar?

Önskar Er alla en trevlig lördagkväll!

Kramar Bella 

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag köper mina kuddar o täcken på Jysk och är supernöjd. Kika på Mascot-serien med vågiga, sydda kanaler.

millandante sa...

Så längesedan jag köpte täcken och kuddar så jag har ingen aning... Jysk verkar ju ha en del också...:)

Kram kram

Majken sa...

Kan inte hjälpa dig med täcke tips tyvärr :-)

Ha en fin kväll!
Kram

Charlie sa ... sa...

Oh la la....vad skönt det där ser ut!

Jag har er en del tuntäcken från min farmor i Wien och de är intensiva om jag säger så ;)

Ikea och Hemtex har mycket att välja på. Jag tror det är mängd dun som avgör "the final feeling".

Härligt projekt!

KRAM

Postadress Torslanda sa...

Hej, ja jag kan tipsa om ett jättebra täcke! Norska Höie ( med norskt ö) Det är antiallerigtäcke och säljs på Jysk bland annat. Jysk har det iallafall till väldigt bra pris och ofta på rea. Förra året köpte jag vid den här tiden på rea. De har ett supertjockt och varmt. Riktigt fluffigt. Älskar det !!!
Finns många att välja på, bara att klämma och fluffa!