onsdag 9 januari 2013

Mamma Mia ön - Skopelos


Skopelos i den grekiska ö-världen blir förhoppningsvis vårt nästa resmål...

När jag såg på Mamma Mia-filmen i lördags blev jag ännu mer sugen på att åka till den grekiska ö-världen än vad jag var innan. Vi har pratat om att nästa resa vi ska göra ska gå till någon plats vid Medelhavet, sol och bad, men inte så lång restid och stor tidsomställning som vi haft på våra senaste resor till Kuba, Venezuela och Thailand. Satt och googlade förut och fastnade på bilder från Skopelos, ön där stora delar av filmen spelades in och det ser ju onekligen väldigt vackert ut. Vi skulle vilja bo på ett mindre hotell, ingen stor turistanläggning och sen se oss omkring på ön med moppe och förhoppningsvis hitta mysiga små restauranger och en liten avskild strand som vi gjorde när vi var i Thailand på ön Kho Koh Khao.

Om och när i så fall vi stiger på ett plan och flyger söderut återstår att se, men drömma sig bort i vintermörkret till sommar, sol och värme har jag hört är helt okej :)

Kramar Bella 

12 kommentarer:

Villa Ell sa...

Hjäälp vilken fin julklapp
från jobbet, lyxigt!
Åååh dessa underbara öar, jag dör nästan lite så underbart det ser ut!!
Hoppas verkligen att ni kommer iväg.

Jag har ett tunt armband från Efva Attling som jag fick i morgongåva när vi gifte oss i höstas.
Det sitter på varje dag och jag älskar det, alldeles lagom är det!

Ha en fin kväll
Kram

vitagavlar.blogspot.com sa...

Ser härligt ut! Kram Lisa

Bodil sa...

Bilderna är underbara.
Låter ju himla mysigt. Jag har varit på en del Grekiska öar men inte denna.
Ha en fin torsdag.
Kram Bodil.

Kia sa...

Åh, det såg härligt ut! Kanske ska tipsa sambon som ska planera vår bröllopsresa!! Jag behöver inte utomlands utan kan tänka mig segla här hemma men hans mamma tyckte vi skulle åka nånstans typ Grekland. När jag sa det så höll sambon med så vi får väl se??

Ha en toppen dag!
Kram Kia

Home2tiny sa...

Men jag blir helt lycklig när jag ser den filmen o vill bara sätta mig på första bästa plan dit. Ön ser helt sagolik ut o lite sol o värme hade man inte tackat nej till, även om jag saknar snön. Hoppas du mår bättre idag. Kramisar Tina

Postadress Torslanda sa...

Otroligt vackert!!!!

millandante sa...

Det är där resan börjar. Med drömmarna:)

Ha en fin helg du goa:)

Therese sa...

Det där ser inte fel ut! Hoppas ni kan komma iväg på en resa. Om någon månad vet vi om det blir några pengar över till resor detta år, håller mina tummar. Passar på att önska dig en fin helg!kram

Therese sa...

Det där ser inte fel ut! Hoppas ni kan komma iväg på en resa. Om någon månad vet vi om det blir några pengar över till resor detta år, håller mina tummar. Passar på att önska dig en fin helg!kram

mammaxtre sa...

Drömmar, vad vore livet utan dem :-)

Charlie sa ... sa...

Vad läckert!!!!

Ligger även den läckra kyrkan som är med i slutet av filmen där?

Kramar till dig Bella!

Dagar av lycka sa...

Åhhhhh, det ser ju helt fantastiskt ut. Hade nästan gett vad som helst för en resa till solen nu ;)

Hoppas att ni kommer iväg inom en inte alltför avlägsen framtid :)

Kram Anna