torsdag 20 september 2012

Torsdag...

 
Ännu blommar det utanför stadens museum, men jämfört med förra veckan då jag och pappa satt ute och njöt i sensommarsolen under lunchen var det idag tomt på uteserveringen. Nu är det höst och imorse var det så pass kallt att jag för första gången i år önskade att jag haft vantar på mig...
 
 
Hösten är ju skördetid och jag funderar på att baka äpplepaj i helgen och då använda mina nya fina lila skålar, den mindre ni skymtar bakom fick jag av mina föräldrar för ett tag sedan och den större med pip av sambon...

 
Ikväll blir det inga sötsaker, måste vara rädd om magen, men en kopp med varmt te kommer smaka gott...

Om gårdagen var riktigt dålig så har min torsdag varit bättre, jag har fått nya arbetsuppgifter på jobbet som jag så smått börjat lite med idag efter förra veckans utbildning och jag ser verkligen fram emot att få jobba mer med detta och lära mig mer. Har känt att jag stått och stampat länge nu utan att utvecklas så mycket på jobbet, en stor anledning till att det blivit så här är ju självklart att jag varit mycket sjuk och tid och ork inte funnits till att "komma vidare". Kul är det och jag ser fram emot att få fortsätta imorgon.
 
Imorgon är en ny dag och om den blir bra eller dålig återstår att se, men självklart är inställningen att den kommer bli toppen!!
 
Kramar Bella ♥

3 kommentarer:

millandante sa...

Fina inlägg du gör...! Och visst, ibland bara hopar sig problemen, men du verkar ha en styrka som få och jag hoppas så innerligt att du snart får ett riktigt flyt framåt, att det liksom hopar sig åt andra hållet!! Hoppas fredagen och helgen blir ännu bättre vännen!!! Kul med utveckling på jobbet!

KRAM

Charlie sa ... sa...

Ja, du gör jättefina inlägg! Vad skönt att du känner dig glad för ditt jobb och dina nya arbetsuppgifter.

Hoppas imorgon blir riktigt bra!

Varm kram till dig
Lotta

En helt vanlig mamma sa...

Hej!!!
Kul att du kikat in igen, har själv varit urdålig på både att blogga och läsa och skriva äver våren och sommaren. Ville pausa lite kände jag. Men nu är vi på G igen och alltid lika kul med en kommentar är det ju!

kramkram och trevlig helg