måndag 3 september 2012

Tapaslunch o linbaneåkning...

 
Ett måste när man är i Spanien är ju att äta tapas, det gjorde vi på Tapas Locas i Barcelona...

 
Vi fick in div små rätter och det fanns mat så räckte till och blev över...


Inte den bästa maten för en dålig mage, men man får välja det som funkar bäst och "lösa situationen", vägrar att avstå ifrån saker bara för att kroppen inte är med mig...
 

När regnet som öste ner under lunchen drog vidare passade vi på att åka linbana...
 
 
Transbordador aeri del port är en linbana som korsar Barcelonas hamn och binder samman Montjuïc med Barceloneta...



Inget för den höjdrädde...

 
Jag var förvånad över hur stabil korgen/vagnen vi åkte i var...

 
Utsikten över stan var det inget fel på även om bilderna inte riktigt gör den rättvisa...
 

Turen avslutades vid det gråa huset i mitten på bilden...


Där finns en restaurang och uteserveringens utsikt kan man inte klaga på då man ser ut över hela stan...

 
 Mitt i denna bild ser ni kyrkan som aldrig blir färdig, Sagrada Familia, Barcelonas mest kända sevärdhet som ni får följa med till imorgon...
 
Första höstveckan har kickat igång och det är åter vardag igen efter besöket i Barcelona. Trött är bara förnamnet på vad jag är efter resan, men det visste jag innan att jag skulle vara när jag kom hem efter de intensiva dagarna som verkligen var toppen. Mycket vila gör förhoppningsvis att jag snart är med i matchen igen.
 
Hoppas Ni haft en bra start på veckan!
 
Kramar Bella ♥

2 kommentarer:

Majken sa...

Förstår att du är väldigt trött... Det är ju väldigt mycket mer än vad du orkar normal sett.. Men vad gör man inte för upplevelsen...:-)

Ha en fin kväll!
Kram

Charlie sa ... sa...

Barcelona ger energi, kan jag tänka mig! Förstår att det känns nu att ni hållit mer intensivt tempo än vanligt.

Tapas...mmm, så gott! Härliga bilder du visar.



Kram!