onsdag 19 september 2012

SOCKER och tankar...

 
Jepp, jag är en sockerälskare och en riktig gottegris och jag tror även IKEA-nyheten SOCKER kan bli en favorit, om än lite hårdare och mindre sötsliskig än gelehallon och andra godisfavoriter...

 
De nya vaserna SOCKER är designade av Sarah Fager och till formen lantligt rustika och till färgen och den högblanka ytan trendigt industriell...
 
Jag har många gånger funderat över varför motgångar sällan kommer ensamma, varför det alltid tycks hända flera saker samtidigt som tar kraft och energi och som man på något sätt måste ta sig igenom. Det har under den senaste tiden bl a varit sjukdomar runt mig som skapat en oro som ligger och gnager och som gör att man känner sig så maktlös när man inte själv kan påverka utgången. Självklart försöker jag hålla modet uppe och som vanligt tänka positivt och se det som är bra, men vissa dagar tar tålamodet slut och man orkar inte tänka rätt och man gör irrationella handlingar i ren frustration. Idag har tröttheten tagit över efter en hel del tårar sista dagarna, men det är inte så mycket annat att göra än att ta nya tag och gå vidare...
 
NU: Lite kärlek i Bonde söker fru!
 
Kramar Bella ♥

7 kommentarer:

A House With A View sa...

Känner igen mig i det du skriver!! Motgångar verkar komma många samtidigt... Men sen vänder det och allt känns bra ett tag igen... Det är väl det som kallas och kännetecknar livet... Och även om vi lider jättemycket under tiden tror jag vi lär oss massor av det vi går igenom!!!

Jäääääättejättefina vaser!! De kommer bli en favvo hos mig:)))

kraaaaaaaaaaaaaaaaam aka

Mia sa...

Tack söta du för din omtanke!!

En tung dag idag med
Inga svar gör att vi är tillbaka på ruta ett.. Maken ligger fortfarande kvar på ortopeden och som det ser ut kommer han ligga ett tag till :(

Hur har du det? Mycket tankar som snurrar nuet tanke på företaget din sambo jobbar på?

Kramar i massor till dig fina bloggvän <3

AnnLouise sa...

Kul att du skrev inne hos mig! Jag har varit så usel med bloggandet på sistone. Lusten finns inte riktigt men jag tänker på dig och läser inne hos dig mellanåt!

Nej men vad trist med sambons jobb...igen. Tanken for genom mitt huvud när jag hörde på nyheterna men inte trodde jag att det skulle vara så på riktigt :-((

Men det blir bra till sist ska du se. Det brukar bli det fast det inte känns så nu, kanske tom bättre!!

Hoppas du får ordning på din nacke så gott det går!

Stora kramar min vän!

TIDSOPTIMISTEN sa...

Här kommer lite kämpekrammar från mig så tråkigt att läsa om de sjukdomar som drabbat dig det är ju inte bara en utan flera, så orättvist. Känns som om man själv gnäller över småsaker när man läser dina inlägg men det är så det är - så himla olika för oss alla.

Håller tummarna för en bättre dag i morgon och fina vaser btw från Ikea, Hortensiorna gör de ju inte mindre snygga heller ;)

Kram Ullis


Charlie sa ... sa...

Tänker på dig! Varm kram, hoppas att det ordnar sig, blir bättre. Viktigt att låta känslorna komma ut, ge efter. Ta hand om dig.

Jättefina vaser Bella!

Kram
Lotta

Majken sa...

Så är det alltid tyvärr.. en olycka kommer sällan ensam.. Men du vet ju att efter regn kommer solsken :-)

Tråkigt att din make blev av med jobbet.. Men han har säkert möjlighet till ett nytt jobb. Han har ju erfarenhet & verkar ju ha massor av energi & vara driftig :-)

Ha en fin dag!
'styrkekram*

camilla sa...

Usch och fy! Styrkekramar från mig..

Vi hoppas det vänder och kommer en massa gott!!

Kramar i massor