söndag 23 september 2012

Ny blandare och Nybyggarna...

Äntligen är en ny blandare på plats i duschen, ska bli så skönt att duscha varmt igen...
 
Söndagseftermiddagen övergår snart i söndagkväll och ännu en helg är till ända. Efter en lugn och skön söndagsförmiddag i soffan åkte jag vid lunchtid in till stan för att äta en trevlig lunch tillsammans med mina föräldrar som sedan följde med hem. Min händige far var snäll och bytte blandare nere i duschen så nu kan vi äntligen duscha varmt igen. Hua, vad kallt det varit sen den gamla gick sönder och den där goa morgonduschen har varit allt annat än skön, dock har man ju vaknat av det kalla vattnet.
 
Gott att det är fixat, TACK snälla pappa!!
 
 
Till något helt annat, såg ni Nybyggarna i veckan? Arga Snickaren, Anders Öfvergård,
ska i samverkan med arbetskooperativet Basta i Nykvarn, hjälpa sju hemlösa narkomaner att komma till rätta med sina liv. Tillsammans ska de bygga ett hus åt de hem­lösa av en gammal nedgången lada utanför Södertälje. I det första programmet får man se hur Anders lever som hemlös i 10 dagar, man får se möten med trasiga människor som är så fast i sina drogmissbruk, de har inget hem, inget arbete och deras livsöden grep verkligen tag i mig, jag blir så illa berörd över att höra historier om tjejer som börjat prostituera sig som 13 åringar och som i 20-års åldern redan varit hemlösa i flera år och dessutom har ett tungt drogmissbruk. Samtidigt som man känner sig så otroligt tacksam över det man har i sitt eget liv så vill man ju hjälpa.
 
Ska bli intressant att se hur det går i programmet och även om någon faller tillbaka i sitt missbruk så kan möjligheten till ett eget boende förhoppningsvis hjälpa flera till ett bättre liv.
 
Hoppas din helg varit bra!
 
Kramar Bella ♥

3 kommentarer:

cecce sa...

Åh, det förstår jag. Att det måste vara skönt att ha varmvatten igen:-) Hualigen att behöva duscha kallt på morgonen! Guld värt med händiga män i sin omgivning:-)

Nej, det programmet har jag inte hört talas om!! Låter verkligen sevärt!

Kram fina du!

Charlie sa ... sa...

Ja, så himla skönt med varmvatten!

Har inte sett programmet, hoppas det fungerar på play. Ska kolla!

Kram!!

A House With A View sa...

Vilken jättefin kran!!! Och jag förstår verkligen att ni är nöjda med att få varmvatten:))))) Jag har hört talas om programmet, är nyfiken, vill gärna se det:))

Supersnygga blusar längre ner bland inläggen också - du har bra smak tycker jag:))

Ps. tuuuuuuusen tack för fin kommentar hos mig, den värmde!!

Kraaaaaaaaaaam aka