söndag 2 september 2012

Guidad tur på segway i Barcelona!

 
Ända sedan jag såg Fredde i Solsidan åka segway första gången har jag velat prova och det var jag inte ensam om, tror vi alla blev lika glada när vår guidade tur runt Barcelona skulle ske på just segways...

 
 Vi fick tilldelat oss varsin segway som vi drog med oss ner till ett litet torg...

 
Där vår guide och instruktör visade oss hur vi skulle göra...

 
Blev positivt överraskad över hur enkelt det var att hantera segwayen, tog inte lång tid innan man kände att man hade full kontroll på hur man körde...

 
Förväntansfulla gav vi oss sedan iväg...

 
Vi åkte genom de smala gränderna i gamla stan...

 
och hade någon sagt till mig dagen innan att jag skulle ut och köra segway över trafikerade vägar mitt på dagen i rusningstrafik i Barcelona så hade det känts avlägset, men det gick hur bra som helst....



Vi fortsatte ner mot hamnområdet...


Fanns en och annan fin båt att drömma om...


Bildbevis på bloggerskan...
 

 
Husutsmyckning på modernt vis...

 
En hand på segwayen och en på kameran, så här såg det ut under nästan hela turen...

 
När Barcelona utsågs till OS-stad 1992 börjde en omfattande ombyggnation och utöver mängder av restaureringar och hotellbyggen satsades det stort på stadens infrastruktur. Dessutom anlades en 4 kilometer lång strand längs den nya olympiabyn, vilken byggdes på mark där industrier tidigare legat i vägen för havet...

 
På tillbaka vägen åkte vi förbi den här resturangen, tyckte det var lite kul då vi var i Havanna tidigare i våras och jag måste säga att Barcelona var mer likt Havanna än jag trott vad det gäller arkitekturen, inte så konstigt med tanke på historien med Kuba som spansk kolloni, men kul att se likheterna då man varit i båda städerna...


Förutom att det var galet kul att åka segway så var det ett perfekt sätt att på ett enkelt sätt få se mycket i en storstad så har ni möjlighet att göra det när ni besöker nya platser, gör det!! 
 
Kramar Bella ♥

5 kommentarer:

Majken sa...

Åhhh vilka underbara bilder...
Dit vill jag åka :-)
Vad bra att ni fick åka segway.. det är ju jobbigt att gå för länge så detta måste ju verkligen ha varit det bästa sättet :-)

Ha en fin söndagskväll!
Kram

Åsa sa...

wow... vilka bilder och vilken stad!! kul med segway... tänker också bara på solsidan =) kram

camilla sa...

Men fy fasiken vad roligt det ser ut!! Njut Bella, det är Du värd!

Kram

Charlie sa ... sa...

WOW!! Vilket läckert sätt att komma sig runt i en storstad.

Härliga bilder från vackra Barcelona. Jag blir också sugen på att åka dit igen... ;)

Du ser söt ut på din segway!

KRAM!

Cicci sa...

Åhh, vilka härliga bilder Bella. Blir riktigt sugen på att åka dit och vilket häftigt sett att uppleva en stad på!

Kram