tisdag 18 september 2012

Då var det dags igen...


Just nu försöker jag intala mig själv att Allt kommer bli bra, nu på eftermiddagen fick vi beskedet att elektronikkedjan sambon arbetar på gått i konkurs, andra gången på 15 månader, känns så där...

 
Livet har sina upp och nedgångar och sista tiden har det mest varit motgångar och en kamp med både det ena och andra så en snabbvisit av den här goa tjejen nu ikväll var precis vad jag behövde...


Lillasyster växer och börjar bli en alldeles egen person, ibland är lite kvalitetstid med goa vänner mer värdefullt än andra dagar....
 
Humöret och orken har varit allt annat än på topp idag av olika anledningar och avslutningen på dagen blev inte heller direkt munter. Förra sommaren gick den elektronikkedja sambon arbetade på då i konkurs och idag var det dags igen, företaget som köpte upp många av de konkursade butikerna har nu även dem tvingats lämnat in en konkursansökan. Två konkurser på femton månader är minst en för mycket och det är bara att konstatera att det inte är lönsamt att sälja elektronik.
 
Sambon är trots allt vid gott mod och är helt på det klara med att nu är det dags för arbete med något helt annat och jag hoppas att jobbsökandet kommer så bra det bara kan för honom.
 
Dagens ljusglimt, det finns ju som bekant alltid något positivt bara man vill se det och ta till sig det varje dag, var spontanbesök av goaste familjen T som jag fick innan sambon kom hem med beskedet om konkursen.
 
Allt kommer bli bra... Så småningom!!
 
Kramar Bella ♥

9 kommentarer:

Åsa G sa...

usch o fy.... hälsa gubben så gott!!

Postadress Torslanda sa...

Usch! Tänker ofta att marginalerna inom elektronik inte kan vara höga .. Håller tummarna för att det löser sig på bästa sätt!

HOUSE of ADELA sa...

Hej fina Bella!
Å säger som du...jag läser men hinner inte alltid skriva hos alla:)
Men fy vad trist för din sambo...hoppas, hoppas det löser sig snabbt och att han hittar ett annat jobb fort! Ibland känns livet hårt men ofta vänder det när man minst anar;)

Många kramar!
Adela

cecce sa...

Vilka söta glada barn!
Förstår att de piggade upp!

men usch vad tråkigt för er. Och för din sambo såklart. Ibland vänder sig motgångar till något positivt. Hoppas på det i detta fallet!!

SV: Jaaa! Tänk om jag kunde bli med café någon gång:-)!


Kramar Cecce

Charlie sa ... sa...

Bella, en stor kram och omtanke för en osäker situation! Hoppas verkligen det löser sig med nytt arbete.

Det kommer ordna sig!

KRAM
Lotta

Helenas loggbok sa...

Ibland har livet lite för många överraskningar för att man ska orka med. Håller alla tummar att allt löser sig till det bästa. Oftast blir det ju ganska bra till slut, men när man är mitt i det så känns det naturligtvis helt hopplöst.
Jag tänker på dig. STORA kramar
Helena

Kia sa...

2 ggr på 15 månader! Optimal otur.
Men det löser sig nog till det bättre.

Ha en toppen dag!
kram Kia

Anonym sa...

Det kommer säkert öppna upp nya möjligheter för din sambo. Han verkar vara en mycket driftig person. Det finns många jobb som inte utannonseras. Men elektronik och vitvaru branschen är oerhört pressad så han behöver ändra inriktnig. Han är ju oerhört praktisk det ser man ju sen ni köpte huset. När chocken lagt sig tror jag på att det kommer gå bra för honom.
Jag har två unga vuxna barn(i arbetslöshetsstatistiken kallas dom ungdomar men det gör inte jag), de har fast jobb båda. Härom veckan blev sonen kontaktad att äta middag för de ville att han börjar jobba för dem. I Lördags när vi var på ett stort bröllop, blev dottern erbjuden att ringa om hon ville börja hos vederbörande.
Tungt nu ,men jag är övertygad att framöver finns en lösning. Kram på dig. Tänk framåt

Anonym sa...

Vill bara till lägga att gud så underbara barn ,man ser riktigt glimten i ögonen.