torsdag 23 augusti 2012

Barcelona...

 
La Sagrada Família, katedralen som är anledningen till att arkitekten Antoni Gaudí blev känd över hela världen och som fortfarande inte är färdigbyggd...
 
 
 Font Màgica, Den så kallade magiska fontänen som byggdes inför världsutställningen 1929, precis som flera andra av Barcelonas sevärdheter. Fontänen finns vid det gamla utställningsområdet, vid foten av berget Montjuïc, och är känd för sina spektakulära ljus- och ljudföreställningar som ackompanjerar det livfulla vattenflödet. Den skickliga ljussättningen får vattenmassorna att föreställa både eld och fyrverkerier...
 

Stadion Camp Nou som rymmer drygt 100 000 åskådare...
 
Om en vecka befinner jag mig i Barcelona tillsammans med mina arbetskompisar och sitter i skrivande stund och googlar på sevärdheter.
 
 
Att åka med dubbeldäckarna genom staden och som man kan hoppa av och på där man själv väljer känns som ett måste för att få se staden...
 
Har du några tips? Vad får man inte missa? Vad kan man hoppa över?
 
Kramar Bella ♥

8 kommentarer:

Postadress Torslanda sa...

Så många år sedan jag var i Bacelona att det säkert finns många andra som har bättre tips. Den där bussen var bra minns jag!

camilla sa...

Vad roligt med Barcelona, jag har själv inte varit där men har det på listan "länder jag måste besöka" :)

Så förhoppningsvis kanske jag hittar tips hos dig den dagen det är min tur!

Ha en fin torsdag, snart helg!

Kramar

Kia sa...

Vad kul!! Hoppas ni får en toppen resa. Jag har inte varit där så där kan jag inte hjälpa dig. : )

Ha en toppen helg!
Kram Kia

Emelia Levin sa...

Vilken fin blogg du har :)

A House With A View sa...

Såååååååå roligt med Barcelona-resa!!! Mycket fint att uppleva...

Kraaaaaaaaaaaaaaaam aka

cecce sa...

Åh, nu blir jag avis!! Så kul att få resa iväg sådär. Tyvärr har jag aldrig varit i den satden så jag kan inte ge dig några tips:-( Blir snarare du som får inspirera mig, då jag hoppas att jag en gång kan resa dit.

Vad fiiint ert hus blir!!

Haha...min näste man ska vara händig:-)

Kramar Cecce

Charlie sa ... sa...

Å jag har varit i Barcelona en gång och tyckte så mycket om det. Precis som Postadress Torslanda så tror jag att det finns de som har bättre tips ;) Jag minns att jag tyckte om allt!

Underbart att få komma dit Bella!

Kram

Zandra sa...

Ååå nu vart jag avis :)
Var ju där i augusti förra året och vill mer än gärna åka tillbaka :)
Finns massor att se och jag tror du hinner med allt om du tar dem där bussarna, jag och T gick till dem stora sevärdheterna men jag tror bussarna är riktigt bra, då kan man ju hoppa av och på bäst man vill.

Ha en toppen resa! Kramar