onsdag 21 december 2011

Laxtapas till glögg och första julklapparna...


Om ni vill göra ett gott tillbehör till glöggen måste ni prova dessa laxtapas...

Go Kväll!

Så här dan före dan före dopparedagen har jag fått årets första julklappar, en värmande klapp ifrån jobbet som jag visar Er efter jul (vet att vissa arbetskamrater som inte öppnat sitt paket än läser här ibland så vi förstör inte överraskningen för dem) och presentkort i bokhandel tillsammans med favoritchokladen av min fina vän S som besökt oss ikväll. TACK snälla för den uppskattade presenten och för ditt alltid lika trevliga och avslappnade sällskap :)

Vi hade julavslutning med jobbet idag och då bjöds det på laxtapas och choklad till glöggen och tilltugget blev en ny favorit som jag varmt rekommenderar Er att prova.

LAXTAPAS TILL GLÖGG
16 st

8 tunna skivor grovt bröd
50 g naturell färskost
200 g rökt lax

Äppelsallad

4 msk Apotek Hjärtats grovkorniga senap
2 röda äpplen, till exempel Ingrid Marie
3 msk hackad dill 
 
1. Tryck ut cirka två hjärtan på varje brödskiva med hjälp av en pepparkaksform. Bred på ost och lägg på laxskivor.
2. Skär äpplena kärnfria men skala inte. Skär dem i småbitar. Blanda senap, äpple och dill. Lägg en klick på varje laxtapas.

Servera till glöggen.

Ta väl hand om Er i julstressen!

Kramar Bella ♥

7 kommentarer:

Postadress Torslanda sa...

Det där låter supergott!!! Så fina dina julklappar är. Jag har hadft ambitionen att slå in paketen varje kväll denna veckan men nej,inte ikväll heller. Imorgon kväll ska det bli. Det är inte så många kvällar kvar nu.

Kram till dig!

millandante sa...

Nu har jag kopierat och sparat detta recept, ser såå gott ut!!
Sugen på lax nu... eller nä, sugen på all julmat nu...;)

Hihi... kul att du slår in tomma paket...;)

KRAM

A House With A View sa...

Hej finaste du!!! Vilket suuuperdupergott recept du tipsar om!! Perfekt! Tror det faller många på läppen!!!! Det kommer att hamna i min receptpärm och till bjudningar framöver :)))

Stoooor kraaaaaaaaam aka

Mjuka sa...

så underbart gott! Detta måsta jag komma i håg.
Må så gott!
Kram Malin

Anna S sa...

Mums! Det där ser riktigt gott ut.

Hoppas du får en fin jul!
KRAMAR

milla sa...

Tack för tipset - den där äppelsalladen lät riktigt smarrig. Ha en underbar jul, kram

vardaxlyx sa...

Ojojo va smarrigt det såg ut!
Önskar dig en trevlig kväll!
Kramkram