torsdag 17 mars 2011

Finaste barnrummet!!


Min goa vän T är inte bara kreativ i tanken utan även otroligt duktig på att måla och omsätta sina ideér i praktiken. För drygt en månad sedan flyttade familjen in i sitt nya hus och i dottern L:s rum har kreativitet fått flöda...


 Klart lilla tjejen ska ha ett eget fönster med gardiner och blommor i sitt kök...


Här bjuds det flitigt på fika som är favoritsysselsättningen för lilla L....


Egen brödrost och mjölkpaket är ju ett måste och efter dessa bilder togs vet jag att det flyttat in en liten spis i köket som fanns i födelsedagspaketet från mormor och i ett av paket ifrån oss fanns kastruller, slevar och grytvantar så nu tror jag minsann det lagas mat för fullt här också... 


När maten är lagad och fikakaffet uppdrucket kan man lämna huset och gå ut och leka på den gröna mattan med blommor på...


och spana på domherren i den söta fågelholken...

I inredning är jag mycket för det vita, enkla och stilrena, men detta gäller så klart inte i ett barnrum, där ska det vara färg och en miljö som inspirerar till lek för de små liven. Tycker lilla L:s rum är precis ett sådant rum och jag vet vem som ska få komma hem till mig den dagen jag förhoppningsvis får barn och hjälpa till med väggmålningarna där.

Mars är ju den månad då flest barn föds och babyboom är precis vad det är just nu. I tisdags födde finaste Emma hennes och Jens lille son Ebbe och inatt blev Magnus och Viktoria lyckliga föräldrar till en liten pojke. Stort grattis till Er och all lycka i framtiden!!

Kramar Bella

5 kommentarer:

Signe 1 sa...

Hej vännen! Men Gud så sött litet barnrum, to die for!:-)) Hoppas allt är bra med dig!! sorry för att jag har varit dålig på att kommentera men det har varit lite mkt nu den sista tiden!! Ha det gott och ta hand om dig! Stora kramen!

Susanne sa...

Jättegulligt barnrum, hon kan din vän :)
Visst är det en bebisvåg nu, blir nästan lite sugen själv men får väl vänta på barnbarn!!

Kramar till dig

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så jättefint, att leka där måste vara drömmen för alla småtjejer. Så många fina detaljer.
Önskar dig en skön helg
Kramar
AnnaMaria

MIN LYCKA ♥ sa...

Himmel och pannkaka så fiiint!!!

Marie sa...

Vilket färgglatt fint rum!! Det inbjuder vekligen till lek.

Hoppas du får en fin fredag, är själv på väg till jobbet snart men först ska jag läsa morgontidningen och borsta av snön från bilen! (Det har snöat en tim här nu)
kram!!