lördag 21 augusti 2010

Trevligt 30-års firande och lördagshopping!!


Med en solros inslagen i höstfärgat orange silkespappaer åkte jag igår kväll iväg till min goa vän E som fyllt 30 tidigare i somras...

Det var dags för kalas och självklart ska man då få presenter och firas ordentligt...

Vi var ett gäng som hade lag ihop till ett presentkort på
VANN-Spa...

Hade en riktigt trevlig kväll igår, var efter första arbetsveckan så trött att jag en stund övervägde att lämna återbud i sista stund då det kändes helt omöjligt att hitta kraft till att ta mig iväg till kalaset. Efter en stunds övertalning av mig själv så gjorde jag mig ordning lite snabbt, invigde min svarta långklänning jag köpt i Göteborg på semestern och till det hade jag en kort svart skinnjacka och en gråsvart leopard-scarf, kände mig riktigt fin...

Gårdagens fest kunde inte varit bättre, god mat serverades vid de dukade långborden och sällskapet var det allra trevligaste. Träffade en god vän jag inte sett på drygt ett år och blev bara så lycklig över att upptäcka att vi saknat varandra lika mycket och vi tog vid där vi slutade sist vi sågs, så gott med vänner man bara kan vara med, vänner man känner att man kan vara sig själv med. Fick tid att sitta och prata med min fd granne Å, vilket var alldeles för länge sedan och fina M som alltid är lika omtänksam visade ännu en gång hur mycket hon bryr sig, TACK E och D för en kanonfest och TACK mina fina vänner för att ni finns. Kan låta lite knepigt, men igår kände jag mig som Bella, kände att jag lämnade min identitet sjuk hemma och levde, inte bara existerade som jag känt att gjort under en längre tid...
Idag är "vardagen" tillbaka i mitt liv igen, men att bara få vara några timmar som igår kväll där jag lämnade alla bekymmer för en stund var en välbehövlig lisa för min själ och trots att det tog på mina fysiska krafter så samlade jag massor av positiv energi!!


När jag fyllde år i juni fick jag som present av min vän S att jag under vår nästa gemensamma shoppingrunda tillsammans skulle få välja ett plagg, det blev den här rutiga skjortan ifrån Gina Tricot, brukar inte hitta så mycket på Gina, men ibland så... Det finns ju ett stort utbud av rutiga skjortor i butikerna nu, den här kändes så lite lagom rutig för att passa mig...
Kunde inte riktigt tro att jag varit min egen chaufför igår och med andra ord inte druckit några alkoholhaltiga drycker och lämnat festen redan vid halvtolv när jag vaknade imorse, galet trött var bara förnamnet, men efter en soft morgon utan stress tog jag mig vid lunchtid ner till köpcentrat för en trevlig lunch med föräldrarna. Min goa vän S gjorde oss sällskap och sen blev det en spontan shoppingrunda som resulterade i att ingen av oss åkte hem tomhänta.
Nu blir det säsongsavslutningen av Sommarkrysset som lördagsunderhållning och sambons köttfärsås till middag. Önskar er en trevlig kväll!!
Kramar Bella ♥

6 kommentarer:

cecce sa...

Hej!
Åh, så kul att du fick en så trevlig kväll och kunde glömma vardagens vedermödor. Det är sådana kvällar/dagar man lever på länge och ibland känner man skulle vilja ha fler av!:-)
Skjortan var jättefin! Jag har en liknande som jag köpt på HM.

Tack för styrkeorden!
Nu är det så gott som färdigmålat. Nu ska här flyttas.
Har god hjälp av mina nära och kära. Hur skulle jag klarat mej utan dem?

Ha en riktigt skön söndag

Kramar!!!

tina | pepparochvanilj.se sa...

Underbart att känna att man, om så bara för en stund, är just precis den person man vill vara! Att fokus liger på glädje och just den stunden som är... =)

Den orangea buketten var ju underbar! En sådan skulle jag vilja ha i mitt kök ;)

K r a M // T i n a

MIN LYCKA ♥ sa...

Solrosor är så fina och man blir glad när man ser en sån fin bukett! Hoppas kalaset var bra!

Ha en bra söndag, här blir det lite svampplockning i skogarna mot Färgelanda;)

Kram Marika

Annas inspiration sa...

Så skoj att du kom i väg tillslut och fick en rolig kväll med goda vänner. Och att du kände dig som deb Bella du vill vara.

I dag får du vila lite extra så du orkar med kommande vecka.

Va rädd om dig
Kramisar

p.s fin skjorta!

mariaemb. sa...

Hej!

Så underbart att kvällen blev så bra! Det behövs för att fylla på energiförådet.

Snygg skjorta! Även jag har funderat på att inhandla något rutigt i höst....:)

Ha en fin söndag!
Stor Kram

Uh-huh-me.com / Nettan sa...

Vad glad man blir av att läsa om din härliga kväll. Vet precis vad du menar med att man kan leva på det länge. Härligt härligt!

Ha en härlig start på den kommande nya veckan! Kram