torsdag 19 augusti 2010

Medmänniska...



Gammal, trött, rostig och med ett utgånget bäst före datum så känner jag mig idag. Vissa dagar är självförtroendet inte på topp, men gissar att det är så de flesta känner ibland även om det är en klen tröst när man är lite under isen och huvudet bultar av en pulserande smärta. Kan inte riktigt hitta glädjen i det jag gör, vet att det beror på att jag är för trött och när jag inte känner att jag räcker till så blir jag frustrerad och irriterad över det. Vill så mycket...

Känner att jag skulle vilja kunna finnas där mer för dem som har det värre än jag själv, önskar att jag hade mera kraft till att vara en bättre och starkare medmänniska. Vill stötta och var den där trygga axeln som den som har det tufft kan gråta ut mot, vet att jag gör så gott jag kan efter mina förutsättningar, men känner mig ändå otillräcklig. Är ibland så förbaskat trött på att tänka positivt, tänka rätt för att hantera allt här i livet, men det är väl så man måste jobba, livet är ju inget som är enkelt, livet bjuder ibland på glädjeämnen, ibland på sorg och smärta...

Inget muntert inlägg idag, men livet går upp och ner och imorgon är en annan dag och mina tankar finns ikväll hos en god vän som har det tufft, tänker på dig...

Kramar ♥

7 kommentarer:

LOTTAS HOME sa...

Hoppas du snart känner dig bättre vännen! Visst är livet verkligen en riktig berg & dalbana. Hoppas att du får en skön helg att vila upp dig på!
Stor styrke kram från Lotta

♥Mitt Lilla Krypin♥ sa...

Ibland har man bra dagar...ibland sämre. Det får man ha. Bara man kommer upp till ytan med jämna mellanrun ;)

Varma kramar till dig!
Carolina

Regina sa...

En styrke kram till dig med massa energi...

cecce sa...

Du uttrycker dej så bra! Å jag känner allt för väl igen mej i beskrivningen...som en gammal rostig cykel:-)
Ska vi deppa ihop:-)?
Skämt å sido. Jag tycker du har lite låga tankar om dej själv. Du är bra! Du gör alltid ditt bästa och mer kan man inte begära. Dessutom verkar du va en fin människa med ett stort hjärta!
Så det så.

Psst. I morgon flyttar jag...

Stor kram!!

Huset vid ån sa...

Hej vännen!
Jag måste berömma dig, du verkar vara en fantastisk människa som ställer upp för andra trots att du lever med dina kroniska smärtor.
Jag känner igen mig i din beskrivning om cykeln......

Hoppas att du har en bättre dag idag! Många Kramar till dig! Therese

StrandviksVillan sa...

Men du... alla har vi våra "nere-dagar" fast jag förstår att du har mer rätt till det än många av oss andra... :( Gör mig så ont att du har det jobbigt. Ibland när jag har dåliga dagar och inte ser nån ljusning så måste jag bara släppa allt och tänka "skit samma", då rinner det dåliga av mig efter ett tag. Det går inte att ha för höga krav på sig själv!

Önskar dig en riktigt skön och avkopplande helg med bara sånt som du gillar!
kram, Ann-Christine

PS. Tack för dina vänliga ord om mina bilder till boken!

Annas inspiration sa...

I bland är det tungt,
det är jobbigt när orken tryter!

Jag har fått känna på det under sluttampen av graviditeten och jag förstår bättre hur jobbigt det är att leva med sådan trötthet nästan hela tiden.

Jag hejar på dig Bella, du är stark och kommer bli bättre och piggare!!!

Kramar & trevlig helg!
KRAM