fredag 27 augusti 2010

Lön och ny långklänning...


Gick in på Mandels webshop igår och fick se den här fina och sköna klänningen från Vila för 199 kr, skulle precis klicka hem den när den sista i min storlek försvann, snopet... Men den gröna klänningen hänger trots detta i min garderob då jag gick in i en butik här i stan som säljer Vila kläder efter jobbet igår och gissa om jag blev glad när tjejen i kassan står och packar upp just den här klänningen när jag kommer in... (Bilderna är lånade från Mandel)
Så var fredagen äntligen här och veckans sista arbetsdag förgylls av att lönen betalas ut idag. Det blir inga större utsvävningar för min del idag då vi ska ägna helgen åt att dränera och dra rör för påkopplingen av kommunalt vatten och avlopp. Grävaren har redan satt igång och trädgården förvandlas sakta, men säkert till något den inte var igår, jordhögar byggs på och gräsmattan försvinner mer och mer, vill inte ens tänka på hur det kommer se ut när jag kommer hem ifrån jobbet...

Nu måste jag rusa till kontoret och dagens arbetsuppgifter!
Kramar Bella ♥

7 kommentarer:

vitagavlar.blogspot.com sa...

Jag gillar oxå Mandel!
Ha en toppenhelg kära du!
Kram Lisa

uh-huh-me.com / Nettan sa...

De har så fina kläder. Ett av mina favoritmärken.

Huah, förstår din bävan inför hur trädgården ser ut.

Ni får ha en superhärlig helg!

Kram

Huset vid ån sa...

Hej vännen!
Klänningen ser både snygg o skön ut nu till hösten....osis med storleken!
Lycka till med dräneringen, känns nog väldigt bra när det är klart!

Trevlig Helg! Kramis Therese

Miruschka sa...

Det var alltså meningen att du skulle ha den klänningen:)
Ha en riktigt bra fredag!
Kram

Helenas loggbok sa...

Vilken tur att du fick tag på den fina klänningen ändå! Den kommer bli kanon till hösten.

Som svar på din fråg så har vi inte byggt hus tidigare, men det har alltid varit min dröm. Nu blir det ett sommarhus istället för permanentboende. Vem kunde tro det tidigare, inte vi. Men livet tar olika vändningar och just nu när vi bor här i Luxemburg så är ett sommarhus precis rätt. Det är kanske inte en sommarstuga utan ett mindre permanentboende kan man säga.

Ha en skön fredag!
Kramar
Helena

Anne-Lie sa...

Vilken snygg klänning, tur att jag inte såg den när jag var inne och shoppade på Mandels hemsida i måndags. Dränering har vi också gjort, dyrt, lerigt och trist! Men vad gott det gjorde för huset! Hoppas att regnet inte ställer till för er när ni ska dränera!

Susanne sa...

Supersnygg klänning!!
Hoppas du får en skön och avkopplande helg.

Kramen